Każdy z nas nie od dziś zdaje sobie sprawę, że żywność, którą jemy ma bardzo duży wpływ na naszą kondycję i stan naszego zdrowia. Tak naprawdę jej wpływ jest przeogromny. Każdy z nas również chciałby móc długo cieszyć się pełnią sił, niczym nie zakłóconym zdrowiem oraz dobrą kondycją psychiczną oraz fizyczną. Staram się więc wybierać produkty w pełni zdrowe, takie które budzą nasze zaufanie. Świadomość konsumentów na przestrzeni ostatnich lat naprawdę mocno się poprawiła. Jest to bardzo dobra wiadomość. Nieco bardziej komplikuje to sprawę producentom żywności, którzy muszą coraz to bardziej kombinować i prześcigać się pomysłami, by sprzedać nam swoje produkty, nie zawsze robią to jednak w tak do końca uczciwy i prawy sposób. Niestety, wybór w sklepach jest przeogromny, a w dzisiejszych czasach trafić na coś naprawdę zdrowego to prawdziwa sztuka. Dlatego też coraz częściej sięgamy po warzywa i owoce, które z natury są prawdziwymi skarbnicami zdrowa. Choć i tu musimy wiedzieć, że nie zawsze tak jest.

Warzywa bogate w żelazo

Za oknem coraz bardziej daje się we znaki jesień. Ta jednak jak co roku nie zagości u nas zbyt długo i szybko odejdzie w cień zbliżającej się wielkimi krokami zimy. Te dwie pory roku, pomimo uroku, którego pod żadnym pozorem nie można im odmówić, z całą pewnością są też dla nas poniekąd zgubne. To właśnie podczas nich bardzo łatwo złapać drobną infekcję, która przeoczona może doprowadzić nas do poważnej choroby, która to z kolei może uziemić nas w domu na długie tygodnie. Niestety, ciepłe ubranie nie zawsze pomaga, warto więc pomyśleć w jaki sposób można się nieco uodpornić. Z całą pewnością warto zadbać o odpowiedni dobór witamin, choć świeżych warzyw i owoców w sklepach o tej porze roku jest tyle co napłakał przysłowiowy kot. Bardzo ciężko dostać więc prawdziwie naturalne warzywa. Nie należy się jednak poddawać, przecież stawką w tej grze jest nasze zdrowie. Czyli jest to niezwykle wysoka stawka. Bardzo ważnym pierwiastkiem, który może pomóc utrzymać nas w dobrej kondycji jest żelazo. Dlatego też warto zastanowić się, które warzywa bogate w żelazo możemy z łatwością dostać w sklepie i w jakiej formie możemy je spożywać. Dlaczego to akurat żelazo, a nie inne składniki jest tak ważne? Mianowicie w odróżnieniu od większości innych składników, żelazo jest tym, którego nasz organizm nie jest w stanie samodzielnie produkować. Musimy więc dostarczać mu je z zewnątrz. Najlepiej w naturalny sposób, czyli z naszym pożywieniem. Żelazo ma duży wpływ na produkcję nowej hemoglobiny, jest to szczególnie ważne, jeśli stracimy dużo krwi. Nie jest to oczywiście jedyna funkcja żelaza. Jego odpowiednia ilość pomaga organizmowi w zwalczaniu bakterii i wirusów, wpływa na układ nerwowy, enzymy tkankowe oraz metabolizm cholesterolu. Jego zalety można by wymieniać jeszcze długo, choć już teraz, znając jedynie te wymienione nieco wyżej, śmiało można stwierdzić, że jest ono nieocenione. Przyjrzymy się więc nieco bliżej warzywom bogatym w żelazo, wszak nie tylko mięso i produkty pochodzenia zwierzęcego posiadają jego duże ilości. Większe ilości żelaza możemy dostarczyć do naszego organizmu spożywając na przykład natkę pietruszki, brokuły, fasolę, groch, soję, chleb żytni czy chociażby czerwone lub zielone warzywa, takie jak papryka, pomidor, burak, czy ogórek. Wiadomo niestety, że produkty, które możemy dostać zimowymi porami roku w sklepach są bardzo często sztuczne, więc pozbawione najważniejszych dla nas w tym momencie składników.

Nie wszystko jednak stracone

Nie należy się jednak tym martwić. Jeśli pomyśleliśmy, by o to zadbać, odpowiednio wcześniej, mamy dzisiaj przygotowane chociażby warzywa bogate w żelazo w postaci przeróżnych przetworów, jeśli nie to nadal nie jesteśmy całkiem straceni. Musimy więc znaleźć sklep w którym dostaniemy żywność ekologiczną. Ta w odróżnieniu od tak zwanej „zdrowej żywności” nie jest tylko i wyłącznie chwytem marketingowym. Żywność ekologiczna, czy jak kto woli bio żywność, jest żywnością produkowaną w zgodzie z naturą, bez zbędnego dodatku chemii czy jakichkolwiek pestycydów czy konserwantów. Dlatego też, jak pewnie zauważyli niektórzy z Was, żywność ekologiczna wydaje się nam o wiele bardziej smaczna niż ta zwykła żywność, którą możemy kupić w sklepie. Niestety, najczęściej jest ona nieco droższa od zwykłej, regularnie sprzedawanej żywności. Wiąże się to z faktem, iż produkcja żywności ekologicznej jest o wiele mniej wydajna, przez wszelakie ograniczenia na przykład w używaniu środków chemicznych czy maszyn, od produkcji regularnej. Stąd też wyższa jej cena. Kupując jednak warzywa bogate w żelazo oznaczone hasłem „żywność ekologiczna” mamy stuprocentową pewność, że kupujemy produkt, który rzeczywiście w takim stanie, w jakim go dostajemy, jest w pełni naturalny i rzeczywiście jest on bogaty w tak ważny dla zdrowia naszego organizmu minerał jakim bez wątpienia jest wspomniane żelazo. Dlatego też kupując warzywa bogate w żelazo pamiętajmy, by wybierać te z certyfikatem produkcji ekologicznej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here